Organisationsförändring, anmälan

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Den här e-tjänsten används för att beställa förändringar av organisationsstrukturen. E-tjänsten används när en ny enhet ska skapas, när en befintlig enhet ska ändras eller när en befintlig enhet ska avslutas.

Syftet med anmälan är att säkerställa att de kommunövergripande system ni använder i ert dagliga arbete blir uppdaterade med korrekt information.

Det är därför viktigt att ni anmäler planerade förändringar i god tid. Större organisationsförändringar görs ej under juni-augusti.  Anmälan om förändring ska vara oss tillhanda minst 60 dagar innan förändringen ska gälla.

Organisationer är alltid kopplad till ett CFAR-nummer och ett arbetsställenummer som är uppgifter som vi som arbetsgivare är skyldiga att uppge till SCB.

Vad är CFAR-nummer och arbetsställenummer?

  • CFAR-nummer härrör till en adress/plats där verksamheten bedrivs​
  • Arbetsställenummer härrör till de olika verksamheterna på adressen/platsen

Till exempel kan en förvaltning ha flera enheter/verksamheter på en adress/plats. Adressen/platsen har ett CFAR-nummer medan de olika verksamheterna/enheterna har olika arbetställenummer.​ Vilket nummer arbetsstället ska ha bestämmer man själv i samråd med SCB företagsregister.​

CFAR-nummer tilldelas av företagsregistret när ni anmäler er enhet till dem.​

CFAR-nummer och arbetsställenummer ska finnas i personalsystemet.

Observera att det endast är förvaltningsekonomer som ska beställa organisationsförändringar i e-tjänsten.

 

Vad händer efter att du skickat in anmälan?

  1. Vi kontaktar dig för att säkerställa att vi förstått den nya organisationen korrekt samt för att ställa kompletterade frågor vid behov.
  2. Om allt är ok uppdateras följande system: Ekonomisystemet (Raindance) och Personalsystemet (Personec) i första hand. När dessa ändringar är genomförda uppdateras även organisationsinformationen i systemen TimeCare, Hypergene, telefonisystemet (CMG) och intranätet.
  3. Du får information om att organisationsförändringen är genomförd.

Frågor om e-tjänsten

Personalkontoret
internservice.sandviken.se/fragalonesupport

Följande behövs för e-tjänsten

  • Anmälan ska göras senast 60 dagar innan förändringen ska gälla

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa